سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کارشناس/ نکاتی کاربردی از گردشگری سلامت

برنامه بارکد حوزه های مختلف تولید و اشتغال را از زبان خدمات دهندگان و تولید کنندگان دنبال می کند. این برنامه به موضوع نقش گردشگری سلامت در تولید و اشتغال ملی می پردازد.

مهمانان برنامه آقایان محمد هادی شجاری رئیس هئیت مدیره گردشگری سلامت آریا و دکتر حسن راشکی رئیس بخش بیماران بین الملل بیمارستان مصطفی خمینی و مهمان تلفنی آقای حسین نیکونام مدیرعامل شرکت گردشگری سلامت سپهر پارسیان هستند.

دکتر راشکی: گردشگری سلامت در تعریف،مسافرت به قصد پیشگیری،حفظ،درمان و ارتقاء سلامتی است.قبل از 10 الی 15 سال گذشته فرمی بود که مردمان کشورهای در حال توسعه و یا توسعه نیافته به دلیل اینکه امکانات خوب پزشکی در کشورشان مهیا نبود به کشورهای پیشرفته میرفتند و متحمل هزینه های بسیار سنگینی میشدند.کشور ما هم از این موضوع مستثنی نبوده.

چند سال گذشته خیلی از افراد برای گرفتن درمان به اروپا میرفتند ولی از 10 الی 15 سال گذشته جهت فلش تغییر کرد. بعضی از کشورهای در حال توسعه شروع کردند زیرساخت های پزشکی خودشان را تقویت کردند و به دلیل اینکه خدمات درمانی در این کشورها نسبت به بقیه ارزان تر بود باعث شد که خیلی از مردمان کشورهای توسعه یافته برای بحث خدمات درمانی خودشان به کشورهای در حال توسعه بروند.

در سال 2007 گردش مالی این صنعت در جهان کمتر از 100 میلیارد دلار در سال بود.اما پیش بینی میشود تا سال 2020 به بیش از 216 میلیارد دلار برسد.الان اوضاع گردشگری سلامت در ایران خیلی خوب نیست.زمانی که رئیس اداره گردشگری سلامت بودم برآورد داشتم که تا 4 میلیارد دلار درآمد در سال از این حوزه داشته باشیم.مهم ترین علتی که باعث شده تا به امروز به این 4 میلیارد نرسیم عدم توجه جدی به این موضوع و عدم حمایت از بخش خصوصی در این موضوع است.

در مراسم تحلیف ریاست جمهوری جناب رئیس جمهور، وزیر بهداشت، وزیر کار و وزیر امور خارجه درباره گردشگری سلامت صحبت کردند اما وقتی که وارد بطن کار میشوید و در جریانی که در حوزه گردشگری سلامت است میبینید هیچ موردی وجود ندارد.

کشوری مثل ترکیه از 4 سال قبل از اینکه ما بخواهیم اداره گردشگری سلامت را ایجاد کنیم، گفتند که ما میخواهیم به حوزه گردشگری سلامت بپردازیم. الان حدود 7 میلیارد از این حوزه درآمد دارند. دقیقاً همان مسیری را که هندوستان شروع کرد به حرکت کردن،ترکیه هم همان مسیر را شروع کرد به حرکت کردن. هندوستان بیش از 20 میلیارد دلار در سال درآمد دارد. تایلند نه فقط در حوزه گردشگری سلامت،در حوزه پیشگیری بیش از 3 میلیارد دلار درآمد دارد. اردن بیش از 2 میلیارد دلار درآمد دارد.کل کشورهای آسیایی درمورد گردشگری پزشکی و پتانسیلی که ما داریم قابل رقابت با ما نیستند.

هفته گذشته یک بیماری پذیرفتیم که به هندوستان برای جراحی تومور مری رفته بود و گفت 9000 دلار هزینه ام شد. ما همان را در ایران با 5000 دلار میتوانیم با کیفیت بسیار بهتر انجام دهیم.هر کسی که به هندوستان میرود ناراضی است به دلیل اینکه فرهنگشان به ما نمیخورد، زبانشان را نمیدانند، کثیف است. علی رغم این آنجا میروند بخاطر اینکه در کشور عراق آنقدر هندوستان خودش را مطرح کرده که اصلاً آن عراقی فکر نمیکند که در ایران میشود خدمات بهتری گرفت.

یک شرکت خصوصی کوچک توانمندی این را ندارد که بخواهد در عراق تبلیغ کند. اینها کار دولت است. در سال 89 ، 90 از مدیر کل درخواست کردم که درباره گردشگری سلامت کار کنم. ما همه چیز درباره گردشگری سلامت داریم و احتیاجی در ساختنشان نیست فقط باید فرآیند سازی کنیم،ایجاد شود برای اینکه بتوان از این پتانسیل استفاده کرد. این اجازه به ما داده شد که درباره این حوزه کار کنیم.

در سال 92 اداره گردشگری سلامت شروع به کار کرد. آیین نامه پذیرش بیماران بین المللی را طراحی کردیم.نام این آیین نامه را(IPD (International Patient Department گذاشتیم.دنیا در کشورهایی که در این زمینه سرمایه گذاری میکنند وقتی یک مرکز درمانی درست میکنند،کاملاً برای بیماران بین المللی درستش میکنند،یعنی میشود (IPC (International Patient Center. ما که هیچ کدام از مراکزمان برای بخش بین الملل طراحی نشده ما گفتیم بیاییم فرآیند پذیرش بیماران خارجی را به صورت مجازی در بیمارستان تعریف کنیم تا وقتی یک بیمار خارجی میاید در بیمارستان سرگردان نباشد، یک خدمت درست به او ارائه شود تا خودش مبلغ کشور ما باشد. ما دپارتمان این را تعریف کردیم. IPD که ابلاغ شد من را کنار گذاشتند. بعد از آنکه من کنار گذاشته شدم هیچ حمایتی از این حوزه نشد و کسی پیگیری نکرد.

آقای نیکونام:شرکت از سال 89 فعالیتش را در حوزه گردشگری سلامت آغاز کرد.در سال 90 و 91 نمایندگی بیمارستان فوق تخصصی درمان سرطان بیکن مالزی بودیم. در سال 91 اولین مجوز از سازمان نظام پزشکی، سال 92 از سازمان میراث فرهنگی گردشگری خراسان، سال 93 از دبیرخانه گردشگری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، سال 95 مجوز گردشگری سلامت حرفه ای را به عنوان اولین گردشگری سلامت در کشور از سازمان میراث فرهنگی تهران گرفتیم.

ما در 5 شهر افغانستان نمایندگی داریم. بیماران را از آنجا پذیرش میکنیم، ویزای سلامت صادر میکنیم.به عنوان اولین شرکت توانستیم با همکاری وزارت امور خارجه ویزای سلامت را صادر کنیم. در کویت در شبکه الانوار 2، فعالیت تبلیغی داشتیم.در عمان یک کلینیک چشم پزشکی تخصصی با متخصصان ایرانی با همکاری کمپانی بحرینی راه اندازی کردیم. 12 بیمارستان در مشهد پذیرش بیماران خارجی دارند. از معاونت سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد مجوزهایشان را گرفتند. موضوعی که ما را اذیت میکند این است که سازمان های نظارتی در اینجا کمرنگ هستند. انجمن های صنفی گردشگری سلامت تشکیل نشده. همانطور که میدانید مشهد قطب گردشگری سلامت است و از اینجا باید شروع شود. متأسفانه مترجمینی که در بازار میگردند اینها خیلی هایشان از سمت جنوب به مشهد آمدند و بجای اینکه بیمارانشان را نزد پزشکان متخصص ببرند نزد پزشکانی که کیفیت کارشان پایین است میبرند فقط به دلیل اینکه درصد بیشتری به آنها میدهند.

برنامه بارکد/شبکه ایران کالا/ 21 بهمن

زیست؛ بازار زندگی ایرانی…


سخت ترین و مهمترین رشته دنیا چیست؟

پیچیده ترین رشته دنیا چه رشته ای است؟ رشته ای که همه رشته های علمی دیگر در برابرش سر تعظیم فرود بیاورند، کدام است؟ کدام رشته است که پر از خلاقیت، نوآوری، عشق و پیچیدگی های بی نهایت است؟ کدام رشته است که انتهایی برای پیشرفت در آن وجود ندارد؟ کدام رشته است که متغیر های تاثیرگذار در آن قابل شمارش نیستند؟

این رشته مخصوص زنان است. رشته ای که اگر زنان می خواهند خود را در جامعه با کلاس و خیلی علمی جلوه دهند، می توانند از این رشته خود تعریف کنند. می توانند همه رشته های مهندسی دیگر که خانم ها به آن افتخار می کنند را وادار به خضوع و خشوع کنند. نام این رشته ارزشمند مدیریت خانه است. خلاصه این رشته در همسرداری و تربیت فرزند است. اگر مادری بخواهد نیازهای پدر خانواده و فرزندان را با توجه به فرهنگ ایرانی اسلامی با بهترین عملکرد پاسخگو باشد، پیچیدگی های این رشته خود را بیشتر نشان می دهد. خروجی های این رشته فرزندانی است که بهترین خدمات فردی به خانواده خود و  فرهنگی، اقتصادی و سیاسی را به جامعه ارائه می دهند.

متغیرهایی که مادر ایده آل برای سخت ترین، پیچیده ترین، زیباترین، احساسی ترین و مهندسی ترین و مهمترین شغل دنیا در نظر می گیرد، را به طور خلاصه مرور می کنیم:

متغیر تغذیه: غذاهای مادر باید آنقدر خوشمزه و متنوع باشد که خانواده متمایل به غذاهای فست فودی و هله هوله نشود و بعضی مادران خودشان به صورت سالم بعضی غذاهای فست فودی و میان وعده ها را طبخ می کنند . مادر مزاج فرزندان و پدر خانواده را می شناسد و متناسب با آنها غذا تهیه می کند، مصلحاتی برای تعدیل کردن غذای هر کدام از آنان درنظر می گیرد که باعث مثلا سرد شدن بیش از حد مزاج فرزند نشود.

متغیر خواب: مادر شرایط خواب و استراحت پدر خانواده را با توجه به ساعت کاری او فراهم می کند. خواب فرزندان در زمان مناسب اتفاق می افتد و شرایط آرامش و سکوت برای آنان مهیا می شود. طبق فرهنگ ایرانی اسلامی بعضی زمان ها اکیدا نامناسب و کم بازده برای خوابید ن است مثلا بین اذان صبح و طلوع آفتاب یا زمان اذان ظهر و اذان مغرب و بعضی زمان ها برای خواب خیلی مناسب است مانند خواب قیلوله نیم ساعت به نماز ظهر و… مادر با برنامه ریزی فرزندان را به زمان های مناسب خواب عادت می دهد.

متغیر نیاز عاطفی: هر کدام از فرزندان و پدر خانواده به محبت و عشق مادر در شرایط زمانی و مکانی متفاوت نیازمندند. هر کدام در شادی و غصه انتظار حمایت عاطفی او را دارند. همدردی، همدلی و همزبانی از نیازهای عاطفی خانواده به مادر است.

متغیر شرایط زمانه: با پیشرفت علم و به روز شدن ابزار کار، تفریح و…، سبک زندگی سریعا تحت تاثیر قرار گرفته است. مانند ورود ابزار موبایل، فضای مجازی، بازی های رایانه ای به زندگی.  مادر اگر خود را از نظر اگاهی ها و تحلیل ها به روز نکند از قافله نسل جدید جا می ماند. و نمی تواند سیاست گذاری درستی در تربیت فرزند و تعامل با شوهر داشته باشد.

متغیر فرهنگ ایرانی: برای آشنا کردن فرزندان با تاریخ و هنر این مرز و بوم مادر مطالعاتی در زمینه داستان، شعر، تاریخ و فرهنگ اصیل ایرانی دارد.

متغیر فرهنگ اسلامی: آموزش مبانی، تکالیف و عادت های دینی از کودکی به صورت مستقیم و غیر مستقیم مطالعه، هوشمندی و عمل خالصانه مادر را می طلبد.

متغیر اطرافیان فرزند: مادر بر روابط اجتماعی فرزند با دوستان و آشنایان نظارت می کند و اطرافیان را تاثیرگذار در آینده فرزند خود می داند.

متغیر ادب: سبک زندگی را می توان در آداب و عادت های هرفرد بررسی کرد. آداب رندگی و عادت های فرزندان و حتی پدر خانواده بسیار تحت تاثیر نوع رفتار و آدابی است که مادر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در محیط خانه تعریف می کند.

متغیر شرایط مطلوب خانه: تمییزی  و مرتب بودن خانه، مطلوب بودن فضای خانه برای استراحت، رسیدگی به گیاهان آپارتمانی در خانه، تمییزی به موقع لباس ها، آماده شدن به موقع غذا و… همه ایثار و فداکاری هایی است که مادر برای کسانی که بهشان عشق می ورزد انجام می دهد.

متغیر کتاب و بازی: برای رشد مناسب فکری و روحی فرزند، مادر با توجه به سن و روحیات فرزند، اقدام به تهیه و مدیریت استفاده از  کتاب و بازی مناسب سن و  روحیات فرزند می کند. به ویژه با نگاه فرهنگ ایرانی اسلامی این موضوع تخصصی تر نیز می شود.

متغیر سلامتی: مریضی، بی حوصلگی، افسردگی و هر نوع چالش در سلامتی جسمی و روحی پدر و فرزندان مادر را به تکاپو برای حل مشکل می اندازد.

متغیر فامیل و همسایه ها: یک خانواده با نگاه انسانی و اسلامی دارای ارتباط گریزناپذیر با فامیل و همسایه ها است. کمک به رفع نیاز متقابل، مدیریت رفت و آمد و تعریف اندازه روابط همه وظایفی است که به طور ناخودآگاه بر روی دوش مادر سنگینی می کند.

متغیر اسراف:برای اینکه غذاها اسراف نشود و همینطور غذاهایی با مواد اولیه سالم، تازه و با تنوع به دست اهل خانه برسد، مادر برنامه ریزی دقیقی برای خرید ، طبخ و ارائه آن به اهل خانه انجام می دهد.

متغیر پروژه ها: پروژه های بزرگ و کوچکی در زندگی مادر تعریف می شود. پروژه بارداری، زایمان و دوران شیردهی که مادر نوع تغذیه و فعالیت خود و فرزند را مدیریت می کند. پروژه مدیریت فرزند یا همسر مریض، پروژه ازدواج فرزندان، پروژه دوران بحرانی بلوغ فرزند(از نظر نوع تغذیه و چالش های روحی و فکری)، پروژه کنکور دادن فرزند! و…اینها مثال هایی از پروژه های فراوان یک مادر در نقش ارزشمند مادری و همسری است.

متغیر اجتماعی و سیاسی: مادر عضوی از جامعه است و نمی تواند نسبت به اتفاقات جامعه بی تفاوت باشد. عکس العمل مادر به مسائل مهم جامعه مانند تشخیص، پیگیری و خرید کالای ملی، گسترش فرهنگ کار و تولید، مطالبه از مسئولین، امر به معروف و نهی از منکر، دفاع از حریم فرهنگی کشور،  و.. در تربیت فرزندان تاثیر گذار است و هم نوعی تکلیف اجتماعی، انسانی و ملی بر دوش اوست.

متغیر برنامه ریزی: تمام وظایف و ایثارگری های مادر از مدیریت خانه تا مدیریت عاطفی، روحی و جسمی فرزندان و همسر نیازمند برنامه ریزی دقیق، همراه با اولویت بندی و هدفگذاری دقیق است. در غیر این صورت مادر وقت کم می آورد و یا بعضی فرصت های ناب را از دست می دهد.

مطمئنا متغیر های مهندسی و مدیریتی زیادی است که می توان به آن ها اشاره کرد و در این متن از قلم افتاده است. اکنون معنای بهشت زیر پای مادران بهتر درک می شود و خداوند همیشه یاور این فرشته های دوست داشتنی است. در ست است که در بعضی موارد بالا همسر و فرزندانی که بزرگ می شوند کم یا زیاد یار و همراه مادر هستند، ولی مادر مدیریت و نقش اصلی این فضا را بر عهده دارد. دخترانی که می خواهند خود را در بزرگترین و پیچیده ترین موضوع مدیریتی و مهندسی وارد کنند، زندگی متاهلی منتظر آن ها است.

نویسنده: محمد رضا مرندی

زیست؛ بازار زندگی ایرانی…


فرزندان آینده از ما چه می پرسند؟

تلویزیون روشن است و از اتفاقات مهم تاریخ معاصر ایران می گوید، ناخودآگاه نگاه فرزند که از سن بلوغ خود عبور کرده است به پدر و مادر خود می افتد. سوالی در نگاهش موج می زند. شما در آن زمان چه کردید؟

اگر می خواهیم فرزندان آینده از ما سوالات بی جواب نپرسند و یا شرمندگی را در نگاه ما نبینند، هم اکنون نقش خود را برای جامعه تعریف کنیم. مسئولیتی که همه انسان های فداکار این مرز و بوم برای خود در طول تاریخ قائل بودند.

شما از کدام قشر جامعه هستید. سوال فرزند شما درباره جایگاه و مسئولیت های شماست. اینکه برای اقتصاد ایران چه کردید؟ اگر شما مدیر، معلم و یا تولید کننده هستید فرزند شما چنین سوالاتی خواهد کرد؟

مدیر و مسئول

آیا مجوز وارادات بی رویه کالاهای لوکس را شما دادید؟
آیا مجوز واردات کالاهای مشابه داخلی را شما دادید؟
آیا شما از جوانان نوآور، مبتکر و با استعداد حمایت کردید؟
چرا شما چند شغل داشتید و بعضی به دنبال چند شغل؟
چرا نخبه های کشور به خارج مهاجرت می کردند؟
چرا قرارداد پروژه های بزرگ داخلی را به خارجی ها دادید، در حالی که شرکت های داخلی توان لازم را داشتند؟
چرا پول بانک ها و بیمه ها را در دلالی ارز و مسکن هزینه کردید؟
آیا مجموعه زیر دست خود را به خرید کالای ایرانی ملزم کردید؟
و…

شخصیت های تاثیرگذار( اساتید، هنرمندان، معلمان، روحانیت و…)

آیا در سخنانتان مردم را دعوت به خرید کالای ایرانی کردید؟
آیا از مسئولین، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را مطالبه کردید؟
آیا دانش آموزان یا دانشجویان تحت آموزش خود را دعوت به خرید کالای ایرانی کردید؟

تولید کننده

آیا از دستگاه و ماشین آلات ایرانی در خط تولید استفاده کردید؟
آیا در فشار اقتصادی نمی توانستید تولیدی خود را حفظ کنید؟
چرا برای بومی کردن فناوری های خط تولید تلاشی نکردید؟
چرا برای ایجاد بهره وری و کنترل هزینه ها تلاشی نکردید؟
چرا برای افزایش کیفیت محصولاتتان تلاشی نکردید؟

مردم

آیا در مصرف آب، انرژی و… صرفه جویی کردید؟
آیا از سرمایه خود برای اشتغال استفاده کردید؟
چرا با دوستان و آشنایان همکاری گروهی برای اشتغال زایی انجام ندادید؟
آیا خرید کالای ایرانی را به خارجی ترجیح دادید؟
چرا با خرید کالای لوکس خارجی باعث خروج ارز از کشور شدید؟
چرا کالای خارجی در فروشگاه خود ارائه کردید؟
چرا برای پیدا کردن کالای داخلی مشابه تلاش نکردید؟
آیا کالای داخلی با کیفیت را به همدیگر معرفی کردید؟
آیا در فضای مجازی از خرید کالای ایرانی حمایت کردید؟

دیگران کاشتند و ما خوردیم، ما می‌کاریم دیگران بخورند..

روزی خسرو به تماشای صحرا بیرون رفت. باغبانی را دید، مردی پیر و سال‌خورده که درخت انجیر می‌نشاند. خسرو گفت: «ای پیر، درختی که تو امروز نشانی میوه آن کجا توانی خورد.» پیر گفت: «دیگران نشاندند ما خوردیم ما بنشانیم دیگران خورند»

زیست؛ بازار زندگی ایرانی…

 


معرفی چهار محصول عجیب ایرانی!

 

 

نمی دانستیم؟ کلمه ای است که وقتی از توانایی ها و دستاوردهای جوانان این مرز و بوم به گوش ما می رسد، بر زبان ما جاری می شود. حمایت مسئولین جای خود دارد، ولی خمایت مردمی در قالب رسانه، مطالبه و استفاده از این محصولات دانش بنیان کمک بزرگی به اقتصاد و اشتغال می کند. در این مقاله چهار محصول دانش بنیان با کاربردهای دیدنی را معرفی می شود.

گرما بانک؛ بانک ذخیره گرما

یک گروه پژوهشی دستگاهی را اختراع کرده‌اند که می‌تواند گرما را در طول تابستان ذخیره و آن را در فصل‌های سرد سال آزاد کند.

یک گروه پژوهشی در اصفهان دستگاهی را اختراع کرده‌اند که می‌تواند گرما را از منابع مختلف ذخیره و آن را در زمان نیاز آزاد کند. این دستگاه قادر است بارها شارژ و تخلیه شود و میزان دمای منتشر شده از آن نیز قابل کنترل است.

به گزارش روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان: فناوری گرما بانک، انرژی را برای استفاده‌های بعدی ذخیره می‌کند و می‌تواند از گرمای روز برای گرم کردن شب و از گرمای تابستان برای گرم کردن زمستان استفاده کند.

این فناوری همچنین توانایی گرم کردن هوا و آب را دارد و برای داشتن انرژی مورد نیاز در همه زمان‌ها مفید است که در آن برای ذخیره‌سازی گرما از مواد سرامیکی متخلخل (دارای نانو حفره) استفاده شده است که امکان شارژ و دشارژ متوالی را دارد.

این فناوری در آذر سال 95 توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار، رونمایی شد.

اکنون بیش از 480 شرکت و واحد فناور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر هستند که چهار درصد آن‌ها در حوزه نانو فناوری فعالیت می‌کنند.

 

حافظه جانبی قابل حمل

برای نخستین بار در کشور حافظه جانبی قابل‌حمل رایانه توسط محققان شیرازی ساخته شد.

مسؤول امنیت سایبری معاونت علمی و پژوهشی سپاه احمدبن موسی (ع) گفت: به مناسبت هفته پدافند غیرعامل برای نخستین بار در کشور حافظه جانبی قابل‌حمل رایانه توسط محققان شیرازی ساخته شد.

مسؤول امنیت سایبری معاونت علمی و پژوهشی سپاه احمدبن موسی (ع) گفت: در راستای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، فنّاوری حافظه جانبی با روش مهندسی معکوس در مدت کمتر از سه ماه در شیراز بومی‌سازی شد.

وی خاطرنشان کرد: نمونه نخستین این طرح باقابلیت‌های ویژه همچون مقاومت در برابر ضربه‌های احتمالی، سرعت انتقال بالای اطلاعات با فنّاوری (USB3.0 ) ونیز در ابعاد  بسیار کوچک‌تر از نمونه‌های خارجی ساخته‌شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه با ساخت حافظه جانبی قابل‌حمل رایانه علاوه‌بر ارز آوری و ایجاد اشتغال در داخل از خروج ارز جلوگیری می‌کند، افزود: یکی از اهداف این معاونت بومی‌سازی سایر فنّاوری‌های وابسته به خارج از کشور و تولید دستگاه‌های پیشرفته جایگزین است.

دهقان‌پور تصریح کرد: باکس دستیار کامپیوتر از دیگر ابداعات مجموعه معاونت علمی پژوهشی و فناوری سپاه ناحیه احمدبن موسی (ع) شیراز است که طراحی و ساخته‌ شده است.

وی بیان داشت: باکس دستیار کامپیوتر در سازمان ثبت اختراعات ایران با شماره اظهارنامه 139650140003001459 در دست داوری توسط کارشناسان این سازمان است.

دستگاه هوشمند ضد تگرگ

این سامانه به دو صورت نیمه هوشمند و بصورت کاملا” هوشمند طراحی و ساخته شده است.

سامانه فوق جهت حفاظت مزراع، باغات کشاورزی و اماکن شهری و صنعتی (  پارکینگ شرکتهای خودرو سازی ) از آسیب و خسارت ناشی از بارش دانه های تگرگ ساخته شده که با انفجار گاز استیلن در یک محفظه ی انفجار ویژه ( راکتور ) جهت تولید و انتشار امواج صوتی به داخل ابرهای تندری که از طریق ایجاد تلاطم در کریستالهای یخی، باعث مختل شدن روند رشد دانه های  تگرگ می شوند ساخته شده است.

سامانه ضد تگرگ این امکان را بوجود می آورد که قبل از بارش تگرگ و با پیش بینی وضع هوا و مشاهده عینی ابرها، از طریق شلیک امواج صوتی قوی به داخل توده ابرهای تگرگ زا از بارش تگرگ جلوگیری و آنرا به باران تبدیل کند.

طراحی شیپور انفجار این سامانه بگونه ای است که می تواند شعاع 600 متری اراضی دور و بر خود و بعبارتی بیش از 113 هکتار از اراضی را تحت پوشش و محافظت قرار دهد. بدیهی است که با افزایش فاصله از سامانه ضد تگرگ، قابلیت های محافظتی دستگاه کاهش می یابد.

مکانیزم سامانه ضد تگرگ بدین ترتیب است که با شلیک امواج صوتی قوی و شوک انفجارهای پی در پی به داخل توده ابرهای تگرگ زا (کومولونیمبوس)، جریانهای بالارو را مختل می کند و بنابراین قطرات آب و رطوبت داخل ابرها یا فرصت روانه شدن به سمت زمین را نخواهند داشت و یا اینکه قبل از صعود به لایه های بالای جو و تبدیل شدن به تگرگ، بصورت باران به سمت زمین جریان می یابند.

سوال : آیا سیستم ضد تگرگ باعث مشکلات زیست محیطی می شود؟

جواب : سیستم ضد تگرگ هیچگونه مشکل ریست محیطی ایجاد نمیکند و برای موجودات زنده، پرندگان و سیستم حمل و نقل هوایی نیز کاملا بی خطر است.

سوال : آیا استفاده از دستگاه ضد تگرگ، باعث پراکنده شدن ابرها و در نتیجه کم شدن بارندگی نمی گردد؟

جواب : خیر . دستگاه ضد تگرگ تنها باعث می شود که مکانیزم شکل گیری تگرگ در توده ابرهای تگرگ زا مختل شود. به عبارت دیگر، این دستگاه از تبدیل رطوبت و باران موجود در ابرها به تگرگ جلوگیری کرده و لذا رطوبت موجود در ابرها بصورت باران به سمت زمین روانه خواهد شد.

سوال: آیا سامانه ضد تگرگ دارای ضمانت است؟

جواب : بلی . سامانه ضد تگرگ دارای یک سال گارانتی قطعات برقی و مکانیکی می باشد.

سوال: سیستم ضد تگرگ چه مدت قبل از شروع تگرگ بایستی قعال گردد؟

جواب : اصول پیشگیری از تگرگ توسط سامانه ضد تگرگ بر پیشگیری از ایجاد تگرگ در توده ابرهای تگرگ زا استوار است. بنابراین این دستگاه هرچقدر سریعتر فعال گردد، کارایی آن بیشتر خواهد بود. لیکن به عنوان یک قاعده کلی، این سیستم بایستی به محض مشاهده توده ابرهای تگرگ زا در آسمان و احتمال بروز تگرگ به سرعت فعال گردد و حداقل زمان لازم جهت پیشگیری از تگرگ حدود 15 دقیقه می باشد.

 

آبساز؛ دستگاه تولید آب از رطوبت هوا

راهکاری نوین و موثر برای بحران کم آبی است. تولید آب بدون نیاز به سایر منابع آبی از طریق رطوبت هوا، با کمترین هزینه و دوستدار محیط زیست به دلیل عدم تولید پسماند. این دستگاه قابل اتصال به سیستم های تولید برق خورشیدی و بادی است. قابل باز طراحی برای انواع شرایط دمایی و رطوبتی و ظرفیت های تولید مختلف است. دامنه ظرفیت های مختلف این دستگاه به صورت اداری، صنعتی و کشاورزی از 120 تا 10000لیتر در روز است. هم اکنون شرکتهای مختلفی در ایران این دستگاه را تولید می کنند.

زیست نوشت

زیست؛ بازار زندگی ایرانی…

 


حجاب و علم جدید

 

شواهد تاریخی نشان می دهد که از گذشته های دور حفظ حریم و حجاب در سبک زندگی و فرهنگ ملل مختلف وجود داشته است. با انقلاب صنعتی اروپا، تغییر و تحول های فرهنگی سریعی در راستای از بین رفتن این فرهنگ اتفاق افتاد. اما هر چقدر علم پیشرفت می کند به دلایل بیشتری در ضرورت حجاب دست پیدا می کند. در این مقاله ما به بررسی دلایل علمی روز که حجاب را سودمند برای زنان معرفی می کند، می پردازیم.

حجاب و بیماریهای پوستی زنان

انجمن سلامت شمال آمریکا در تحقیقات اخیر خود به طور علمی و با آمار ثابت کرد که زنان محجبه کمتر به بیماری های پوستی دچار می شوند.
ایونا: در این تحقیقات که دو گروه از زنان محجبه و غیرمحجبه در آن شرکت داشتند در مرحله اول افرادی با شرایط جسمانی، سنی و مشاغل یکسان انتخاب شدند و به مدت 3 ماه در روزهای مشخص، مورد آزمایش های ویژه قرار گرفتند. بعد از گذشت سه ماه محققان به این نتیجه رسیدند که افراد محجبه از پوست لطیف تری برخوردارند و علایم هیچ بیماری پوستی در آنها دیده نمی شود در حالی که زنان غیرمحجبه با استفاده از کرم های ضدآفتاب سعی در حفظ سلامتی پوست خود داشتند اما این اقدام در طولانی مدت باعث از بین رفتن پوست آنها شده بود.
بنا به گزارش اسلام انلاین، هنگامی که پوست زنان غیرمحجبه به طور کامل از اثر این کرم ها پاک می شد، چین و چروک ها و لک های فراوانی در پوست آنها به چشم می خورد.
محققان اعلام کردند: از آنجا که پوست زنان مسلمان کمتر در معرض پرتوهای فرابنفش خورشید قرار دارد از سلامت بیشتری برخوردار است. (فردا، کدخبر: 46687، 02 اسفند 1386)
شبکه خبر: نتایج جدیدترین مطالعات نشان می دهد: پوشش سر و حجاب زنان نه تنها باعث ریزش مو نمی شود، بلکه به حفظ مو نیز کمک می کند. در این تحقیق که در کشورهای غربی انجام شده است، به زنان توصیه شده است در طول روز برای حفظ سلامت موهایشان آن را بپوشانند. براساس این تحقیق: پوشاندن سر باعث می شود، مو از ذرات گرد و غبار و دیگر آلاینده های هوا محفوظ بماند. همچنین پوشاندن سر به حفظ مو در برابرتغییرات آب و هوایی به ویژه در برابر رطوبت که در ضعیف شدن مو موثر است، کمک می کند.

حجاب و انرژی درمانی

طبق مشاهدات و بررسی های دانشمندان علم فراروانشناسی بدن دارای یک سیستم انرژی می باشد که تعادل انرژی را در بدن حفظ می نماید.این سیستم انرژی در یک سری نقاط با محیط اطراف دارای تبادل انرژی است و هر کدام از این نقاط با یک سری از خصوصیات فیزیکی ،ذهنی و روحی در ارتباط اند.میزان سلامت روحی و ذهنی و جسمی ما با این نقاط در ارتباط است  و در صورت وجود اشکال در انتقال انرژی انسان دچار بیماری های مرتبط با آن نقطه خواهد شد.

میزان انتقال انرژی این نقاط تحت تاثیر عواملی مثل صوت ، رنگ ، نور ، تغذیه ، رایحه، سنگ ها و جواهرات، احساسات ، تفکرات ، اعمال و حرکات  جسمانی قرار دارد. برای تشریح میزان عبور انرژی اصطلاحا از کلماتی مثل باز یا بسته  استفاده می شود البته نه این که شاهد باز یا بسته شدن چیزی باشیم مثلا  وقتی که می گوییم دلم باز شد  واقعا اتفاقی در جسم ما نمی افتد بلکه منظور یک تعبیر معنوی از یک رویداد باطنی است ، عبارات به کار رفته در این رابطه نیز به همین معنا می باشند.

حال باز یا بسته بودن این نقاط چگونه روی ما تاثیر می گذارد؟

معمولا زمانی که  یک مرکز نیمه باز است در تعادل است و فعالیت های مرتبط با آن در شرایط مطلوبی قرار دارند ولی اگر کاملا باز یا کاملا بسته باشد منجر به عدم تعادل می شود.

در بدن هفت مرکز اصلی در راستای ستون فقرات  از انتهای ستون فقرات تا فرق سر قرار دارند.و هر کدام رنگ مخصوصی را تابش می کنند که با چشم عادی قابل مشاهده نیست.این رنگ ها به مشابه هفت رنگ رنگین کمان از سرخ شروع شده به بنفش ختم می شوند و تحت تاثیر همان رنگ نیز بازتر می شوند.

برای مثال مرکز دوم انرژی در ناحیه ساکرال یک اینچ بالاتر از مجرای ادرار قرار دارد و با لذات و شهوات در ارتباط است و رنگ مخصوص آن نارجی می باشد حال اگر فردی پیراهنی به این رنگ بپوشد یا رنگ و نور محیط نارنجی باشد این مرکز در فرد فعال تر شده میل او را به لذات افزایش می دهد حال اگر این مرکز را در معرض رنگ های تیره و سیاه قرار دهیم فعالیتش رو به افول می گذارد.

رنگ نارنجی در زنان و رنگ قرمز در مردان محرک شهوت است. رنگ قرمز با مرکز اول انرژی مرتبط است که در انتهای ستون فقرات و بین عورتین قرار دارد.این مرکز نیز با قدرت ،خشم ، ثروت و شهوت در ارتباط است.

پوشیدن لباس های قرمز و نارنجی موجب تحریک شهوانی شده بیماری های اجتماعی و فردی فراوانی در پی داردکه تشریع پیامد های آن در مقالات و کتب مختلفی مطرح شده است.

و نیز استفاده از لباس های تیره رنگ فعالیت این مراکز را کاهش داده و شرایط متعادلی برای حضور و فعالیت سالم در جامعه را  فراهم می آورد.

برای همین منظور باید از مصرف یا استفاده بیش از حد و نا بجای  عطر ها،  موسیقی ها و حتی خوراکیهایی که باعث تحریک این مراکز شده نیز پرهیز نمود.

برخی از منابع:

اطلس چاکرا اثر کالاشاترا گویین دا –رنگ درمانی اثر بار بارا باورز-آموزش عمی انرژی درمانی بادست اثر جک آنجلو- انرژی درمانی با کریستال ها (معراج بلورین) اثر کاترین بومن-شفای هاله اثر والتر لوبک-…

حجاب و علم پزشکی و روانشناسی

تفاوت میزان تحریک پذیری زن و مرد

«تحقیقات و تجربه های علمی نشان می دهد که آن اندازه ای که مرد از نگاه کردن به تن و اندام زن تحریک می شود، زن از مشاهده مرد تحریک نمی شود. در روان شناسی جنسی نیز ثابت شده است که تمامی سطح بدن زن برای مرد محرک است، اما در مرد چنین نیست ».

وقتی که ما زن و مرد را با هم مقایسه می کنیم متوجه می شویم که از جهت انسانیت با هم مساوی هستند اما از جهت علایق و احساسات یکی نیستند و خیلی با هم متفاوتند. و همین علایق و احساسات باعث می شود که احکام الهی هم نسبت به آن ها تغییر پیدا کند .

فکر کنید اگر احکامی که بر مردها واجب بود، بر زن ها هم واجب می شد مثل (جهاد، خرجی خانواده، مهریه ووو)آیا این لطمه ای به احساسات زن وارد نمی کرد.آیا رفتن به جنگ با احساسات لطیف زن سازگار  هست. وقتی که این نکات و تفاوت ها را در کنار تحقیقات علمی دانشمندان قرار می دهیم خیلی جواب زیبایی  می شنویم در باب تفاوت ها جسمی و روحی زن و مرد که مرتبط است به بحث حجاب، آن ها می گویند :
زن با مرد تفاوت های زیادی دارد، از آن جمله این است، مردان نسبت به محرک های چشمی حساس تر از زنان اند و بر عکس، زنان در مقابل محرک های لمسی حساسیت بیشتری دارند .(1)
تحقیقات و تجربه های علمی نشان می دهد که آن اندازه ای که مرد از نگاه کردن به تن و اندام زن تحریک می شود، زن از مشاهده مرد تحریک نمی شود. در روان شناسی جنسی نیز ثابت شده است که تمامی سطح بدن زن برای مرد محرک است، اما در مرد چنین نیست .
پس آن چه که می توان در این جا نتیجه گرفت این است که دین اسلام با توجه به حقیقت هر وجودی برای او احکامی وضع کرده مثلا از آن جا که مردان به محرک های چشمی حساسند، آن ها را به مراقبت و کنترل چشم در برخورد با نامحرم مامور کرده است. در حدیثی زیبا از امام رضا علیه السلام نقل شده است :
خداوند نگاه کردن به موهای زنان ازدواج کرده ی محجوبه و غیر آن ها را حرام کرده است؛ زیرا نگاه شهوت انگیز مردان، باعث تهییج جنسی، و تهییج جنسی باعث فساد است. (2)در مقابل، به دلیل لطافت و حساسیت بیش تر زنان نسبت به محرک های لمسی، برای حفاظت آنان از مفاسد ناشی از این ویژگی، آن ها را به حجاب و پوشش بیش تر در مواجه با مردان نامحرم دستور داده است؛ و این حکم اسلام غیر عادلانه و تبعیض آمیز نیست، زیرا متناسب با حقیقت متفاوت زن و مرد است .

(1)غلام علی حداد عادل ،فرهنگ برهنگی و برهنگی فرهنگی
(2)حر عاملی ،وسائل الشیعه ،ج 14

امام رضا (علیه السلام) درباره ی فلسفه حجاب می فرماید:
«حرم النظره الی شعور النساء… لما فیه من تهیج الرجال و ما یدعوا التهیج الی النساء و الدخول فیما لایحل»
حرام شد نگاه به موهای زنان برای آنکه اگر موهای آنها در برابر مردان نامحرم آشکار شود باعث تحریک و جلب توجه خواهد شد و این جلب شدن مردان به زنان، فساد و بی بند و باری را به دنبال دارد و سبب می شود که مردم در کارهای حرام وارد بشوند. (محمد علی کریمی نیا – حجاب دختران ص 17)
ضرورت حجاب و پوشیدگی از دیدگاه روان شناسان

هنگامی که ضرورت حجاب یا از روی نادانی، و یا به سبب اغراض سیاسی به عنوان نشانه ای از اسارت زن تبلیغ می شود، حداقل باید روشن کرد که: حقیقت علمی و تجربی غیر از این می گوید: (آیا حجاب ضرورت دارد؟ دکتر شهریار روحانی، ص 48)
تحقیقات روانشناسی نشان داده است که پوشیدگی زنان ریشه ی روانی دارد، و برای رشد و بلوغ روانی آنان ضروری است. کسانی که علت تفاوت در پوشش مردان و زنان را نشانی از برتری جویی یا دلیل نابرابری حقوق زن و مرد و یا نشانه ای از اسارت مردان و زنان را نشانی از برتری جویی یا دلیل نابرابری حقوق زن و مرد و یا نشانه ای از اسارت زنان می دانند از این حقیقت غفلت کرده اند که ضروریات بلوغ روانی مردان و زنان در مرحله ای از یکدیگر جدا شده و برخلاف تبلیغات عوامانه، «پوشش» مناسب برای زنان به تفاوت مراحل رشد روانی آنان باز می گردد و ریشه در فطرت انسان دارد. (همان، منبع، ص 9 و 8)

مراحل رشد انسان:

مراحل رشد آدمی به 5 مرحله تقسیم بندی می شوند و کودک در هر مرحله از رشد، نیازها و خواسته های مخصوصی دارد که چنان چه در هر مرحله، نیازهای روانی کودک به اندازه و از مجرای صحیحی برآورده نشود، کودک دچار عارضه ی «توقف شخصیت» شده یعنی تا پایان مدت عمر در جست و جوی نیازهای همان مرحله بوده و حالات آن دوران را بروز می دهد. (همان – ص 13)
این مراحل عبارتند از:
1) مرحله گیرندگی غیر فعال
2) مرحله گیرندگی فعال یا رشد احساس های بچگانه
3) مرحله رشد عضلانی
4) مرحله تحرک و آغاز تشخیص هویت یا دوران نهان تناسلی
5) کمال هویت زنان یا مردان
با اندک تفاوتی در نام گذاری، این ادوار مورد قبول و توافق اکثر روانشناسان رشد می باشد.
مثلا فرویدیست های جدید این پنج مرحله را با اصطلاحات مأنوس و در خور مکتب خود به صورت: مرحله دهانی اول و دوم، مرحله مقعدی، مرحله تناسلی پنهان و بالاخره مرحله تناسلی نام گذاری کرده اند. (همان، ص 11)

توقف شخصیت

در مرحله چهارم که «مرحله تحریک یا دوران نهان تناسلی» نام گذاری شده، تفاوت رفتار پسران با دختران در نحوه سلوک اجتماعی یا برخورد با اشیاء بیرونی و محیط پیرامون خویش آشکار می شود و «مهم ترین مرحله در بازشناسی اثر حجاب همین مرحله است»، پسران در این مرحله حال تهاجمی و به ظاهر ستیزه جویانه می گیرند و تمایل آشکاری برای تسلط و تفوق بر دیگران از خود بروز می دهند . اما دختران درست در جهت مخالف پسران حالت «جذب» و «پذیرش» دارند و قدرت جلب توجه دیگران را از خود بروز می دهند. علاقه به پوشیدن لباسهای زیبا، و آرایش کردن و… از ویژگی این دوره است دختران بر اثر «توقف شخصیت» در این مرحله به موجوداتی کاملا گیرنده تبدیل شده و همیشه اسیر جلب توجه دیگرانند.
ولی در صورتی که فرد در این مرحله نمانده و به مرحله پنجم که «مرحله تکامل بلوغ و تعیین هویت انسانی» نام گذاری شده است صعود کند، به جای تمایل برای جذب همگان و صرف تمام وقت و نیروی حیاتی در این راه، تنها به یک مرد – همسرش – توجه کرده و بقیه توانایی های جسمی و روحی خود را صرف سازندگی می کند.
زنان در این مرحله علاوه بر قدرت گیرندگی، پروراندن یافته، در همین حال تمایل به جذب و جلب توجه دیگران در آنها کم می شود. ولی توقف شخصیت در مرحله ی چهارم موجب می شود تا زنان از قدرت تمرکز برای مادری و عشق ورزیدن (به همسر و فرزندان) عاجز مانده و صرفا به موجودی مبدل می شوند که دائما در بند جلب توجه دیگران است. (همان / ص 23 و 24)
توقف در شخصیت زنان در حقیقت نوعی بیماری است که تمام قدرت و توانائی زنان را می بلعد و موجب صرف همه ی استعدادهای آنان در آراستگی ظاهری و زیبائی صورت برای جلب دیگران می شود، به زودی انزوا و استیصال ناشی از این عطش بی پایان بدون استثناء حرمان و سرخوردگی و فقدان مهرورزی و عدم توجه به حقایق دیگر زندگی را در بردارد. (برگرفته از همان / ص 55)

نزول شخصیت

در هر یک از مراحل رشد، چنانچه کودک و نوجوانان و یا حتی فرد بالغ تحت فشار شدید روانی قرار گیرد، گاهی دفعتاً به مراحل ابتدائی تر رشد نزول می کند. این عکس العمل را نزول شخصیت می گویند.

نزول شخصیت در زنان بالغ

زنان نیز همانند بسیاری از انسان های دیگر به علت اختلال معلول در روانشان در صورت برخورد با مشکلات روحی به مرحله ابتدائی تری از رشد روانی نزول می کنند. بی تفاوتی، سردی، و کم توجهی شوهران یکی از علل این نزول شخصیت است، در چنین حالتی زن از نظر روانی سقوط کرده و غالبا به یکی از مراحل خصوصا مرحله چهارم رجوع می کند، زن برای مقابله با عدم اعتماد و امنیت نسبت به همسر خویش به عرضه خود پرداخته و سعی می کند از طریق جسمانی توجه همسر را جلب کند و در صورت عدم موفقیت، برای اثبات مقبولیت و زن بودن خود به آرایش و نمایش جسمانی در انظار می پردازد تا تأثیری را که از همسر دریافت نکرده است از اجتماع کسب کند، به عبارت دیگر بی توجهی و بی اهمیتی شوهران در بسیاری از موارد منتهی به بی بند و باری و نزول شخصیت زنان خواهد شد. (همان منبع / ص 37 و 38)
تمایل به تسلط بر همگان و تصاحب همه زنان و کله شقی و نفوذ ناپذیری در مردان، و خود آرایی برای همگان و اسارت برای جذب دیگران در زنان، اطوار زنانه از مردان و اداهای مردانه از زنان، همگی نشانی از عدم بلوغ روانی هستند. (همان منبع/ ص 33 و 23)

قوانین طبیعت

برخی از جامعه شناسان حجاب و پوشش زن را مقتضای طبیعی جامعه بشری معرفی کرده اند. مونتسکو می نویسد: «قوانین طبیعت حکم می کند زن خوددار باشد» زیرا مرد با تهور آفریده شده است و زن نیروی خودداری بیشتری دارد بنابراین تضاد بین آنها را می توان با حجاب از میان برد و بر اساس همین اصل، تمام ملل جهان معتقدند که زنان باید حیا و حجاب داشته باشند. (به نقل از روح القوانین، مونتسکو، ترجمه علی اکبر مهدوی، ص 101)
منبع: حریم ریحانه.

جاذبه زن و مرد

دانشمندان آلمانی به وسیله آزمایشاتی ثابت کرده اند که امواج نامرئی الکتریکی مثبت از مردان و الکتریسیته منفی از زنان ساطع می شود و بر طبق آن یکدیگر را جذب می کنند. 1
در میان کلیه موجودات عالم اعم از انسان و حیوان و غیره اینها رابطه ی مغناطیسی و الکتریک «قوه جاذبه» وجود دارد و به وسیله آن یکدیگر را جذب می کنند. 2
الکتریسیته و جاذبه مثبت که در مرد و جنس نر بطور کلی موجود می باشد، جنس مقابلش را که دارای الکتریسیته منفی است به طرف خود می کشاند و آنرا بسوی خود جذب می نماید و این نیروی موجود چیزی است که هیچ عاملی نمی تواند از آن جلوگیری به عمل آورد زیرا آن یکی از بزرگترین نوامیس طبیعی به شمار می رود و یگانه وسیله برای دوام بقای نسل می باشد. اما باید به این موضوع توجه داشت که الکتریسیته و قوه مغناطیسی یا جاذبه در شرایط خاصی بوجود می آید و هرچه این شروط مهیاتر باشد نتیجه یا راندمان آن بیشتر خواهد بود. 3

انحراف روانی

کلیه روانشناسان چشم چرانی را یک نوع انحراف روانی قلمداد می کنند (vojuerism و Inspectionhism) این انحراف هرگاه در کسی بوجود آید قابل توقف نخواهد بود و هر لحظه بر میزان آن افزوده خواهد شد.
یک فرد چشم چران هرگز با چند ساعت چشم چرانی نمودن در روز قانع نمی شود و این حالت کم کم در او یک حالت وحشیانه و حیوانی خاصی به وجود می آورد و رفته رفته او را به یک بیماری و انحراف روانی دیگر به نام (vojeurisme) مبتلا می سازد.
در این حال بیمار از تماشای بدن عریان و… لذت می برد و این مرحله مقدمه ایجاد سادیسم است. 4
اصولا اکثر بیماری جوانان از این ره گذر آغاز می شود زیرا چشم می بیند و دل می خواهد و قلب برای بدست آوردن خواسته خود فعالیت می کند و روح تسخیر می شود و چون کار به جایی نمی رسد و جو طبیعی این رشته را پاره می کند و پاره شدن رشته ی این لذت عاماً ایجاد یک عقده ی روانی می شود و روحش متزلزل می شود. 5

خودنمایی

یکی از بیماریهایی که در اثر عدم تعادل در استفاده از انگیزه جنسی بوجود می آید، بیماری خودنمایی است (exhibisionism) که حالتی است که شخص با نشان دادن قسمتی از بدن میل جنسی خود را ارضاء می کند. نشان دادن بدن از طریق ماهواره، مجلات، فیلمها و… از این مواردند اینها سه دسته هستند.
الف) خفیف، افرادی هستند که با پوشیدن لباسهای عجیب و غریب و یا انتخاب رنگهای تند و زننده توجه دیگران را جلب می کنند.
ب) متوسط، بیرون گذاشتن قسمتی از بدن
ج) حاد، منحرفین (برهنگان)
بیماری خودنمایی در زنان مشهورتر است. 6

غریزه جنسی

غریزه جنسی در مواقعی که مناظر شهوت انگیز از قبیل تصاویر ننگین یا فیلم های زشت با بدن های نیمه عریان در معرض دید انسان قرار گیرد به صورت انقلاب جنسی در می آید که اگر مرتباً ارضاء شود از نظر تکرار و اگر ارضا نشود از لحاظ وارد شدن شکهای مکرر به مغز و قلب بیماری هایی غیر قابل علاج را به وجود می آورد. پس غریزه ای که به حال قلیان و انقلاب درآید و به موقع ارضاء نشود آثار بدی در ارگانیزم بدن به جای می نهد که غالبا درمان ناپذیر است. 7

ناراحتی های عصبیروانپزشکان در کسانی که مدتی گرفتار تحریکات جنسی بدون ارضاء شده اند بیشتر ناراحتیهای عصبی و (روان تنی) زیر یا پاره ای از آنها را ملاحظه کرده اند:
1- دشواری در تنفس
2- درد اطراف قلب
3- بالا رفتن طپش قلب
4- ضعف و خستگی و کوفتگی عمومی
5- درد و مالش معده
6- سر درد
7- هراس و دلهره از خطرات غیر قابل توصیف
8- بی قراری و ناآرامی
9- بی خوابی
10- کم اشتهائی
11- خستگی فکری و دماغی 8

عوارض پوشش نامناسببعضی با دیدن فرم لباس که بدن را نمایان می سازد، تحریک می شوند، برجستگی های بدن اگر در لباس ظاهر شوند، مرد آن را تعمیم داده و لذت می برد. اینجاست که نشان دادن برجستگی های بدن با لباس همانند عریان بودن است.
بعضی با دیدن افراد چاق و بعضی با دیدن افراد لاغر تحریک می شوند، و بعضی با نوع راه رفتن و… همه از این موارداند. 9
بسیاری از تجار بزرگ جهان، از زن برای فروش کالا استفاده می کنند، عکس بدن آنها را روی جوراب و… می اندازند یا او را در کنار اشیاء قرار می دهند، مردها در حقیقت عکس زن را می خرند نه کالا را [از نظر فروید مرد با دیدن تصاویر و عکس ها که نمایانگر چیزی از زن باشد، لذت برده و ارضاء می شود]. 10

پی نوشت ها :
1) از کتاب برای چشمهایت، ص 31
2) آیت الله مصطفی نورانی، سعادت خانواده در ازدواج، ص 136
3) از کتاب برای چشمهایت ص 32 و نیز سعادت خانواده در ازدواج، ص 136
4) از کتاب برای چشمهایت ص 34
5) داستانهایی از چشم و نگاه، علی میر خلف زاده، ص 178 – 179
6) کتاب روانشناسی و فرهنگ پوشش، ص 43، انتشارات دانشگاه تهران
7) از کتاب حجاب در ادیان الهی، ص 44 – 45 و از کتاب برای چشمانت، ص 36
8) جوانی پر رنج ص 235؛ به نقل از کتاب برای چشمهایت ص 36 و 37
9) روانشناسی رنگ، ص 65، دکتر مارکس لوتر
10) ص 65، روانشناسی در خدمت سیاست، زیگموند فروید

در فروشگاه اینترنتی زیست، انواع چادر و کالای حجاب را انتخاب کنید.

زیست نوشت