سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کتاب همه فن حریف اقتصاد مقاومتی!

کتاب «اقتصاد مقاومتی؛ تفسیر جهاد کبیر» به نوشته اکبر ابدالی‌ محمدی، به همت انتشارات بزرگ جهاد دانشگاهی قم منتشر شد.

کتاب «اقتصاد مقاومتی؛ تفسیر جهاد کبیر»، در همین راستا توسط اکبر ابدالی محمدی مدرس دانشگاه، کارشناس صنعت و عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی کشور تألیف و توسط انتشارات جهاد دانشگاهی روانه بازار شده است.

موضوع اصلی کتاب

این کتاب با نگاهی فرهنگی، تاریخی و مصداقی به بررسی ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی پرداخته که در نوع خود جالب توجه میتواند باشد. ویژگی اصلی این کتاب این است که به دور از مشهورات جامعه و برداشت های نادرست حسی برخی از نخبگان، در فضای واقعی به اقتصاد مقاومتی پرداخته است. حضور همزمان نویسنده در دانشگاه و بخش صنعت و عضویت در انجمن اقتصاد مقاومتی کشور باعث مطرح شدن مسائل کاربردی و واقعی در ارتباط با اقتصاد مقاومتی و تولید ملی شده است و این کتاب از بیان مسائل کلی و غیر واقعی فاصله گرفته است. ذکر مصدایق کاربردی و مثالهای فراوان موجود در این کتاب می تواند برای روحانیون و مبلغین بسیار جالب و جذاب باشد.

با توجه به فقدان الگوهای عملی و امروزی برای اقتصاد مقاومتی، پرداختن به سیره عملی علما و نقل اقدامات مکتوب و عملی آنها برای حمایت از تولید ملی و مبارزه با نفوذ اقتصادی دشمن می تواند الگویی اثر بخش برای روحانیون و آحاد جامعه باشد. بررسی نقش مخرب سازمان های بین المللی مثل سازمان تجارت جهانی (WTO)، بانک جهانی و صندوق بین المللی پول  (IMF)در توسعه کشورها با ذکر مصادیق از دیگر موارد خواندنی این کتاب است.

نکات جالبی از کتاب

در بخشی از این کتاب به نقل از سیدمحمدکاظم طباطبایی یزدی، صاحب کتاب «عروه» آمده است: نوکری فرنگی که موجب تقویت شوکت ایشان است و پولی که از این راه بدست می آید، حرام است.

همچنین در بخش دیگری از کتاب به نقل از مؤسسه مطالعاتی واشنگتن آمده است: فرمول «اقتصاد مقاومتی» که [آیت الله] خامنه ای، رهبر ایران پیشنهاد کرده است برای تحرکِ بخشِ غیرنفتی ایران، راه بسیار بهتری جهت ایجاد فرصت های شغلی است که به شدت در ایران مورد نیاز است. همچنین براساس اعلام مؤسسه تحقیقاتی وان دیوایس انگلیس، چیزی حدود73 درصدی مردم ایران متاسفانه به کالای خارجی گرایش دارند.

در بخش دیگری از کتاب «اقتصاد مقاومتی؛ تفسیر جهاد کبیر» به نقل از آنتونی پارسونز سفیر اسبق انگلیس در ایران آمده است که خطاب به بازرگانان انگلیسی می گوید: در ایران به میزان حداقل ممکن سرمایه گذاری نمائید و صنایعی را انتخاب کنید که قطعات آن از انگلستان وارد شود؛ مانند صنایع مونتاژ که در واقع سوارکردن قطعات صادراتی انگلیسی در ایران است. ایران یکی از بهترین بازارهایی است که شما (بازرگانان انگلیسی) می توانید برای مصرف کالاهای خود در جهان سوم پیدا کنید.

این کتاب مطالبی در مورد جنگ اقتصادی، تحریم، نفوذ اقتصادی، سیره علما در حمایت از تولید داخلی، تحلیل وضعیت تولید ملی، اقدامات امیرکبیر در حمایت از تولید ملی، پاسخ به شبهات در مورد اقتصاد مقاومتی و اسنادی از نفوذ اقتصادی در ایران ارائه شده است.

همچنین کتاب «اقتصاد مقاومتی؛ تفسیر جهاد کبیر» محتوای لازم برای مبلغین اقتصاد مقاومتی را ارائه می دهد.

معرفی فصول کتاب

این کتاب در 9 فصل تهیه شده عناوین آن به شرح زیر است:

بخش اول: جنگ اقتصادی
بخش دوم: تحریم های اقتصادی
بخش سوم: نفوذ اقتصادی
بخش چهارم: درباره اقتصاد مقاومتی
بخش پنجم: نفی سلطه اقتصادی اجانب
بخش ششم: سیره علما در حمایت از تولید ملی و  داخلی
بخش هفتم: مبارزه امیرکبیر با سلطه اقتصادی اجانب در ایران
بخش هشتم: پاسخ به چند شبهه در مورد اقتصاد مقاومتی
بخش نهم: اسناد و مصادیقی از نفوذ اقتصادی

فصل اول تا سوم این کتاب به موضوع جنگ اقتصادی پرداخته و موضوع تحریم اقتصادی و نفوذ اقتصادی به خوبی بحث شده است و مصادیق و مثال های فراوان داخلی و خارجی در این زمینه ذکر شده است. فصل چهارم این کتاب علاوه براین که به آسیب شناسی فرهنگی موضوع اقتصاد مقاومتی پرداخته، در مورد تولید ملی و مسائل و مشکلات آن به تفصیل و به صورت کاربردی جذاب مطرح شده است.

فصل پنجم و ششم کتاب به نقش علما و سیره اقتصادی آنها در مبارزه با نفوذ اقتصادی دشمن پرداخته که تا کنون کمتر مطرح شده است. ذکر مصادیق عملی از سیره علما و بیان اقدامات آنها از نقاط قوت این کتاب است.در فصل هفتم کتاب به اقدامات امیرکبیر برای رونق اقتصاد کشور و حمایت از تولید و مبارزه با نفوذ اقتصادی انگلیس و روسیه در بازار ایران اشاره شده است.

فصل هشتم کتاب به شبهات مطرح در خصوص اقتصاد مقاومتی که در بین مردم و نخبگان کشور مطرح شده پرداخته است. این شبهات و پاسخ به آنها حاصل تجربه سه ساله نگارنده در تبلیغ و گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی و تحقیق و پژوهش در عرصه واقعی تولید است. خود این شبهات تبدیل به یک مانع فرهنگی برای محقق شدن اقتصاد مقاومتی هستند که اگر مبلغین به آنها اشراف داشته باشند بخشی از مشکلات گفتمانی در این زمینه حل می شود. فصل پایانی کتاب هم اسنادی از نفوذ اقتصادی در ایران را قبل و بعد از انقلاب به تصویر کشیده است.

نکته قابل توجه در چاپ این کتاب این است که  این کتاب از کاغذ پارس که تولید داخلی است تهیه شده و برای تهیه آن هیچ درختی قطع نشده بلکه از تفاله نیشکر استفاده شده است.

یادآور می شود کتاب «اقتصاد مقاومتی؛ تفسیر جهاد کبیر» به قلم اکبر ابدالی ‎محمدی، توسط انتشارات جهاد دانشگاهی واحد قم، در قطع وزیری و در 461 صفحه به انتشار رسیده است.

علاقه مندان برای تهیه این کتاب با شماره 37746992 025 تماس بگیرند.

زیست؛ بازار زندگی ایرانی…


ورود ممنوع برای کالای خارجی در نمایشگاه بهاره

عرضه کالا های ایرانی در نمایشگاه های بهاره بستر مناسبی را  برای تولید کنندگان داخلی فراهم کرد که اجناس خود را توزیع و به فروش برسانند و مردم هم اجناس مورد نیاز شب عید خود را با تخفیف هایی تا 40 درصد تامین کنند.

اتاق های اصناف کل کشور اقدام به راه اندازی نمایشگاه های بهاره کرده اند تا مردم کالا های مورد نیاز شب عید خود از جمله آجیل و خشکبار،کیف و کفش، شیرینی و شکلات، لوازم آشپز خانه، پوشاک و همچنین محصولات بهداشتی را بتوانند با کیفیتی عالی و قیمتی مناسب تهیه کنند.

عرضه کالا با تخفیف های 8 تا 40 درصد

بهرام حیدری برگزار کننده نمایشگاه های بهاره در مصلای تهران به خبرنگار ایرنا گفت: هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه ها، حمایت از تولید داخلی است.
وی با تاکید بر این که کالاهای ایرانی از کیفیت بالا و قیمتی مناسب برخوردار اند گفت: کالاهای ایرانی در برخی زمینه ها مانند زعفران و خشکبار جایگاه مهم و ویژه ای در بازار های خارجی دارند و برای بالا بردن توان رقابتی این کالاها، نیازمند حمایت دولت و مردم است. حیدری با تاکید بر این که حمایت از تولید ملی، ضامن اشتغال فرزندان این مرز و بوم است. گفت: فقط 3 الی4 درصد کالا های این نمایشگاه خارجی هستند.

ایجاد فرصت شغلی با توجه به تولید ملی

عباس رحیمی تولید کننده حوله نیز به موضوع رقابت محصولات ایرانی و خارجی در صنف خود پرداخت و گفت: قیمت حوله های خارجی پایین تر از حوله های ایرانی است اما به دلیل کیفیت بالای پنبه ایرانی، هیچ یک از محصولات خارجی قابل مقایسه با محصولات ایرانی نیست.

مردم  ایران متقاضی اجناس ایرانی هستند

امیر بختیاری نماینده یک برند ایرانی تولید کننده پوشاک نیز به شانس مردم نسبت به محصولات ایرانی اشاره میکند و در این مورد میگوید: بعضی از مشتریان لباس ها متقاضی تولیدات ایرانی هستند وقتی به آنها می گوییم جنس خارجی است خرید نمی کنند و اصرار بر این دارند که کالای ایرانی به آنها معرفی کنیم.
وی در مورد حضور کالای خارجی در نمایشگاه نیز گفت: برگزار کنندگان نمایشگاه تاکید دارند کالا خارجی عرض نشود؛ اگر چنین کالایی در نمایشگاه باشد، حتما بازرسان از آن بی خبر هستند.

نظر مردم در مورد نمایشگاه های بهاره

در همین ارتباط با بعضی از مردم و شرکت کنندگان گفت گویی کردیم.

محمد عبدی بازنشسته آموزش و پرورش در این رابطه معتقد است که برگزاری چنین نمایشگاه هایی امکان خرید کالا برای همه اقشار جامعه را فراهم می کند.
اصغر شهبازی 45 ساله و راننده، برگزاری چنین نمایشگاه هایی فرصتی را برای تهیه همه اقلام شب عید در یک مکان را ایجاد میکند و می توان تمام اجناس اعم از کیف و کفش و پوشاک را با قیمتی مناسب تر و بهتر از بازار تهیه کرد.

جلوگیری از عرضه کالاهای خارجی

در ارتباط با عرضه محصولات خارجی در نمایشگاه بهاره، با محمد باقر رادان بازرس اصناف تهران مصاحبه ای صورت رگفت که در زیر به آنها میپردازیم.
وی در پاسخ به این که چند درصد از کالا های نمایشگاه ایرانی هستند؟ گفت: سعی ما بر این است که فقط کالای ایرانی باشد و با غرفه های که اجناس خارجی عرضه میکنند برخورد می کنیم.

رادان نیز اضافه کرد: در روز های قبل یکی دو غرفه کالای چینی بی کیفیت عرضه میکردند که با آنها تذکر دادیم واز عرضه این نوع کالا ها جولوگیری کردیم.
وی افزود، ما در برخی از اقلام مجبوریم کالای خرجی وارد کنیم؛ مثلا بارها جلوی عرضه بادام هندی را گرفته ایم اما وقتی مصرف کننده به این کالا نیاز دارد و تولید داخلی این محصول وجود ندارد، ما ناچاریم که اجازه عرضه آن را بدهیم.

رادان اظهار کرد: در مورد عینک افتابی نیز همین مسئله مطرح است؛ به همین دلیل تنها به دو غرفه اجازه عرضه این محصول را دادیم.

پلمپ نمونه اجناس، برای جلوگیری از تخلف

بازرس اتاق اصناف تهران در بخش دیگری از گفت گو افزود ما با اجرای طرحی برای جولوگیری از تخلف وتغییر کیفیت و تغییر قیمت خبر داد که مثلا یک نمونه از هر کالایی در نمایشگاه بهاره عرضه می شود، توسط کارشناسان اتحادیه ها قیمت گذاری و با سیم و سرب پلمپ شده است تا فروشندگاه کالا ها را با همان قیمت و کیفیت به مشتریان عرضه کنند.

به گفته رادان، با اجرای این طرح از عرضه کالای بی کیفیت و یا گرانفروشی جلوگیری می شود./ ایران کالا

لینک خرید محصولات ایرانی

زیست؛ بازار زندگی ایرانی…


لباس ایرانی بر دوش رهبر انقلاب

یک طلبه در صفحه اینستاگرامش داستان عبا هدیه گرفتن از رهبر انقلاب را روایت می‌کند.

«محمد حسن صادقی» طلبه‌ای است که مثل خیلی‌ها از رهبری تقاضای یک یادگاری می‌کند و داستان این یادگاری خود را در اینستاگرامش می‌نویسد:

«خدا توفیق داد و ماه رمضانی که گذشت، تبلیغ مشهد بودم. هرچه به آخر ماه نزدیک می‌شدیم، دلم بیشتر هوای نماز مقام معظم رهبری را می‌کرد، تا جایی که تصمیم گرفتم یک روز بلیت هواپیما بگیرم و به تهران بیایم و همان روز به مشهد برگردم. در همین احوالات و توجیهات عقلی که وظیفه الان تبلیغ است و آقا نیز به تبلیغ ما راضی تر است بودم که ناگهان روز 26 ماه رمضان به ما گفتند که تا روز بیست هشتم برنامه تبلیغ ادامه دارد و در این روز تمام می‌شود.
کلی خوشحال شدم. ( خوشحالی بابت  نماز آقا بود ولی برای دل کندن از  امام رضا علیه السلام جان کندم.) و بلیتی برای تهران گرفتم. روز 28ماه مبارک نصیبم شدم رفتم نماز آقا خیلی خوش گذشت. بعد از نماز خدمت آقا ابراز ارادت کردم و از محضرشان عبایشان را طلب کردم، فرمودند منزل بروم، همین عبا را می‌دهم برایتان بفرستند. خلاصه لطف کردند عبا را برای ما فرستادند.

خیلی مهم است رهبر یک انقلاب بزرگ عبای روی دوششان made in iran است، عبای ایرانی روی دوش رهبر من است.
از وقتی که این هدیه را گرفتم، به سختی کالای غیر ایرانی استفاده می‌کنم و اذیت می‌شوم وقتی می‌بینم جایی به کالای ایرانی توجه نمی‌شود.»

درختکاری با لباس ایرانی

روز 15 اسفند، روز درختکاری، در حالی که رهبر انقلاب نهالی می کاشتند عکس زیر از فیلم ایشان تهیه شد که نشان می دهد رهبر انقلاب همیشه خودشان پیشگام در استفاده از کالای ایرانی هستند.

عکس از: ریحانه

زیست؛ بازار زندگی ایرانی…


راهنمای خرید و استفاده از مینی واش

در مقایسه با ایام قدیم که شست وشوی لباس نوزاد با دست و با هزار سختی و مشقت آن هم در چند نوبت روز توسط مادران انجام میشد، در حال حاضر عمل شستن لباسها آن هم معمولا یک بار در روز با  مینی واش ( کهنه شور )  نباید کار  سخت و طاقت فرسایی در زندگی حالا باشد. ولی، شاید آنچه این کار را برای بیشتر مادران جوان امروزی سخت تر میکند، انتخاب مناسبترین شیوه شست وشوی  برای تمیز کردن این لکه هاست. در این مقاله سعی شده با برشمردن نکاتی هر چند کوچک راهنمای خوبی برای مادران جوان برای شستن لباسهای کودک  توسط مینی واش را خدمت شما ارائه بدهیم .

کاربردها و طریقه استفاده از  مینی واش بچه

وسایلی که در خانه و خانواده مصرف می‌شود گاه استفاده‌های فراوانی دارند.
از جمله این وسایل، کهنه شور بچه یا مینی واش است که پس از بزرگ شدن فرزندتان نیز می‌توانید از آن استفاده کنید.
اگر شما نیز یکی از این دستگاه‌ها در خانه دارید و با بزرگ‌تر شدن فرزندتان دیگر به آن نیازی ندارید خوب است بدانید این دستگاه هنوز می‌تواند در شستشو به شما کمک کند. درست است که کهنه شور بچه یا مینی واش برنامه‌های متعدد ندارد اما برای شست وشوی بعضی از لباس ها کم حجم مثل پیراهن مردانه یا تعدادی لباس زیر ظرف 10 دقیقه لباس های بسیار تمیز به شما تحویل میدهد.لازم به ذکر است که آب کشی آن بر عهده خودتان است.

برای این‌که با کهنه شور بچه یا مینی واش لباس‌های خود را با بشویید باید به این نکات توجه کنید:
وقتی از لباس های کم استفاده میکنید  هرگز بدون آب یا با آب کم کهنه شور بچه   را روشن نکنید. آب ولرم را تا 10 سانتی متری کهنه شور بچه پر کنید زیرا اگر از آب کم استفاده کنید لباس ها آسیب میبینند.سپس پودر لباس شویی را بعد از آب استفاده کنید. بعد مینی واش را(کهنه شور) روشن کنید و لباس‌ها را در آن بیندازید.

اگر از دستگاه در حمام استفاده میکنید باید یک سیم از بدنه دستگاه به لوله‌های آب (اگر فلزی است) متصل کنید و یا از کهنه شور بچه (مینی واش) که سیم ارت آن در کابل برقش وجود دارد استفاده کنید تا الکتریسته ساکن را منتقل کند و دچار برق گرفتگی نشوید. این هم توجه داشته باشید هنگام کار کردن دستگاه استحمام نکنید.

از بین بردن لکه لباسهای نوزاد

منشاء اغلب لکه های لباس نوزاد مواد غذایی آلی هستند که در غذای روزانه اش است.از این رو، استفاده از مواد شونده ای که حاوی آنزیم های لکه بر میتواند مواد تشکیل دهنده غذا پروتئین هاو.. را از بین ببرد. البته، به یاد داشته باشید  که این آنزیم هازمان میبرد تا تاثیر خود را بر روی لباس بگذارد. بنابراین، لباس های چرک نوزاد را قبل از شست و شو به مدت 30 دقیقه با پودر آنزیم دار بخیسانید.

درصورت دیدن لکه خون روی لباس نوزاد، آن را قبل از شست وشو، در محلول محتوی سه درصد پراکسید هیدروژن در کهنه شور(مینی واش) بخیسانید.

توجه داشته باشید خیس کردن لباسهای چرک نوزاد قبل از شست وشو در مواد شوینده لکه بر حاوی آنزیم، همواره میتواند تاثیر چشمگیری در نتیجه کار شست وشوی شما و پاکسازی انواع لکه ها داشته باشد.

شست وشوی مدام لباس نوزاد میتواند باعث ایجاد زردی‌ و از بین رفتن رنگ اولیه  لباس بچه بشود. سوالی که دغدغه بسیاری از مادران خوش سلیقه امروزی است؛ البته برای این مسئله هم چاره ای برای شما مادران جوان اندیشیده ایم. شما میتوانید بعضی اوقات لباس های نوزاد خود را در محلول حاوی مواد سفیدکننده در مینی واش قرار دهید و زردی ها را بطور کامل از بین ببرید.

نکات زیر نیز قابل توجه است:

حتما قبل از جا دادن لباسها در مینی واش ( کهنه شور ) به برچسب دوخته شده در پشت لباس توجه کنید تا از درجه حرارت مورد نیاز به منظور شست وشوی آن لباس مطلع شوید.

در حالت کلی، زمانی که لباس های نوزاد با آب گرم شسته می شود نتیجه بهتری را در بر دارد. البته از جمله معایب شست و شوی لباس با آب گرم، چروک شدن لباس ها است. از این رو لباس های نرم و نازک کودکانتان را بهتراست با آب سرد شست و شو دهید.

حتما بعضی از لباسهای نوزادتان همانند جوراب و پیشبند نوزاد را ابتدا در کیسه توری قرار دهید وسپس در محفظه مینی واش قراردهید.

همیشه این را به خاطر داشته باشید آویزان کردن لباس های نوزاد دلبندتان در هوای آزاد به مراتب بهتر از دستگاههای خشک‌ کن امروزی است.

تفاوت مینی واش دوقلو و مینی واش تکی با سبد خشک کن

جدیدا مینی واش های تکی که فقط قابلیت شستشو داشتند با اضافه شدن یک مزیت تازه قادر به خشک کردن و آب گیری لباس هستند البته این مزیت هم مااند تمامی اختراعات بشری خوبی ها و بدی هایی دارد از مزایاو معایب این نوع مینی واش ها در زیر به آن اشاره میکنیم

-فضای بسیار کمی اشغال میکند

تا حدودی کاربری مینی واش دو قلو را داراست

-پس از شست و شو آب لباس را میگیرد

-قیمت ارزان تری نسبت به مینی واش های دوقلو دارد

-لباس را صاف در سبد خشک کن قرار ندهیم کار ابگیری با مشکل مواجه میشود.

-مینی واش های دوقولو دور موتور شست و شو آن حدود  200 دور و خشک کن آن 500 دور در دقیقه است.

-اما در مینی واش های تکی هر دو عملکرد توسط یک موتور و با دور شست و شو موتور صورت می گیرد.

با علم به این مطلب که مینی واش تکی در حقیقت تنها آب گیری میکند اما به اندازه ی مینی واش دو قلو توانایی خشک کردن را ندارد اقدام به خرید مینی واش تکی کنید ، حتما از خرید خود راضی خواهید بود.

چه مینی واشی بخریم؟

فریدولین دیجیتال یکی از برند های خوب و با کیفیت در زمینه مینی واش هاست (کهنه شور) چرا که ایرانی هم هست این گونه شرکت ها به دلیل تخصص و تسلط که  در کارشان دارند معمولا بهترین کیفیت و خدمات را ارائه می دهند و نیز تنوع محصولاتشان در زمینه مینی واش بسیار است همچنین چون به صورت حرفه ای و تخصصی کار می کنند برنامه ریزی بلند مدت دارند و برای برندشان ارزش قائل هستند و بهترین کیفیت را به همراه بهترین خدمات پس از فروش به مشتری های خود ارائه می دهند. همین الان در لینک زیر به راحتی خرید خود را انجام دهید.

خرید مینی واش (کهنه شور)

زیست؛ بازار زندگی ایرانی…مرجع معرفی و عرضه کالای ایرانی

 

مطلب از:جنرال تکنیک


بزرکترین ظرفیت مردمی در اقتصاد مقاومتی چیست؟

اکثریت کارشناسان معتقدند اقتصاد کشور باید به سمت مردمی شدن حرکت کند، اما سوال اصلی این است که چگونه؟ استاد پناهیان در یکی از سخنرانی های خود به این مسئله می پردازد:

بهترین راهکار برای ادار? امور کشور، این است که دولت کوچک بشود و برای اینکه دولت کوچک بشود باید مردم در ادار? زندگی خودشان قدرتمند بشوند!
برای اینکه مردم قدرتمند شوند و ادار? امور، در دست مردم قرار بگیرد، چه‌کار باید کرد؟ برای اینکه کارها را مردمی کنیم لازمه‌اش این است که «جمعی کار کنیم؛ تکی نمی‌شود» ما چون تک‌تک هستیم، نمی‌توانیم هیچ کاری بکنیم!

شرط لازم این است که دور جمع بشویم و بهترین جایی که می‌توانیم جمع شویم یا در مسجد است یا در هیئت‌ها. وقتی دور هم جمع شدیم، همدیگر را می‌شناسیم و به هم اعتماد می‌کنیم؛ حداقلش این است که به حرف هم گوش می‌کنیم.

برای اینکه اقتصاد و معیشت مردمی بشود، شما هیئتی‌ها قدم پیش بگذارید؛ شما خیلی کارها را می‌توانید به کمک هم انجام دهید؛ مثلاً یک اپلیکیشن درست کنید و بگویید: «تمام بچه‌هیئتی‌ها اگر خواستند پیراهن بخرند، از اینجا بخرند… یا از اینجا روغن بخرند…» اگر پول خریدِ چندماهِ این کالاها را جمع کنید با پولش می‌توانید کارخان? تولید روغن یا کارگاه تولید پیراهن، ایجاد کنید؛ آن‌وقت دیگر هیچ‌کدام از بچه‌هیئتی‌ها، پیراهن چینی نمی‌پوشند!»

هریک از شما در ماه لااقل 200تا 300هزار تومان خرید می‌کنید(که در سال می‌شود حدود3میلیون تومان) حالا اگر شما هیئتی‌ها تصمیم بگیرید در یک سال، فقط 300هزارتومان، پول خرید خودتان را سازمان‌دهی کنید؛ آن‌وقت ببینید در مجموع، چه قدرت خریدی ایجاد می‌شود! اگر این پولها، سرِ ماه روی هم جمع بشود، تا آخر ماه چقدر اعتبار ایجاد می‌کند و با این پول، چه کارهای بزرگی می‌شود انجام داد!

به‌جای اینکه پولمان را در بانک بگذاریم، پولهایمان را روی هم جمع کنیم، یک تعاونی راه بیندازیم و برای یک کارِ کوچک سرمایه‌گذاری کنیم؛ مثلاً یک کارگاه تولیدی راه بیندازیم یا… الان بسیج، همین الگو را در بعضی از روستاها اجرا کرده است.

وقتی هم? مردم پولشان را در بانک‌هایی می‌گذارند که به‌صورت متمرکز در پایتخت اداره می‌شود، این پول‌ها تمرکز ثروت و قدرت ایجاد می‌کند؛ آن‌وقت ممکن است یک آدم فاسدی پیدا شود و به این پول، دست ببَرد. پس ما خودبه‌خود داریم زمین? فساد را ایجاد می‌کنیم!

چرا بیمه‌های محلی و منطقه‌ای، راه نمی‌اندازیم؟! چرا مردم هر شهری، نباید زندگی خودشان را خودشان اداره کنند؟ در این صورت، من اگر بخواهم کارمند بشوم، کارمند تعاونی محل? خودم می‌شوم که دارد هم? زندگی مردم را تأمین می‌کند!

شما برای اینکه هیئت بزنید و در عاشورا مراسم بگیرید، آیا منتظر دولت یا سازمان تبلیغات بودید؟ آیا منتظر حوز? علمیه یا وزارت ارشاد بودید؟ طبیعتاً نه! خُب کلِ زندگی‌تان را همین‌طوری اداره کنید!

هر کدام از شما، یک جمع هیئتی در اطراف خودتان دارید، تصمیم بگیرید پول‌های خودتان را روی هم بگذارید و با آن، کار کنید. اگر بگویید: «ما به‌هم اعتماد نداریم» این خیلی بد است؛ پس این دین‌داری ما به چه دردی ‌خورد؟! اگر بگویید: «همّت نداریم!» این هم خیلی بد است؛ پس آن روحی? جهادی و انقلابی ما کجا رفته است؟!

احتمال اینکه در این همکاری، ضرر کنید، کم است؛ مگر در چنین جمع‌هایی چقدر امکان اختلاس وجود دارد؟! با این پول‌هایی که ذرّه ذرّه جمع می‌کنید-با حضور و نظارت خود شما- تقریباً امکان اختلاس وجود ندارد. اگر اختلافی هم پیش آمد، راهِ حلش را آقای شاه‌آبادی(ره)-استاد امام خمینی- بیان کرده است؛ «ایجاد یک شورا یا هیئت‌رئیسه برای حل اختلاف»

اتحادی? معیشتیِ هیئت‌های مذهبی، کِی می‌خواهد تشکیل بشود؟! شما جمع‌های هیئتی که در جاهای مختلف(مثلاً در اربعین و محرم) با هم کار کرده‌اید و به‌هم اطمینان دارید، می‌توانید دور هم جمع شوید و یک اتحادیه بزنید، آن‌وقت خواهید دید که چقدر قدرتمند می‌شوید!

شما می‌توانید یک شبک? توزیعِ بسیار قوی داشته باشید. اگر برای خرید و فروش کالاهای مدنظرتان، یک هشتک و یک برنام? اینترنتی خیلی ساده درست کنید، به‌سهولت می‌توانید در کشور، تبدیل به یک قطب اقتصادی شوید و واقعاً در حل مشکلات اقتصادی و معیشتی نقش ایفا کنید.

 نظر شما درباره این موضوع چیست؟

سخنران: استاد پناهیان

 

زیست؛ بازار زندگی ایرانی…مرجع معرفی و عرضه کالای ایرانی