سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویدئو/ کار ترکه؛ یاشاسین ایران

 

 

 

 

ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار گفت: شبکه تولید پوشاک ایرانی در حال شکل‌گیری است تا بتوانیم هم پارچه، هم طرح و هم دوخت و تولید ایرانی را داشته باشیم.

فهیمه فیروزفر با بیان اینکه گزارشی از شناسایی ظرفیت‌های تولید پارچه ایرانی و دوخت لباس ایرانی به وزیر کشور ارائه شده است، توضیح داد: در حال حاضر با استفاده از متخصصان صاحب‌نظر ایرانی که در کشورهای اروپایی صاحب برندهای لباس هستند در حال مشورت هستیم تا با بهبود کیفیت پارچه‌های ایرانی و استفاده از طرح‌های ملی بتوانیم لباس تمام ایرانی با کیفیت تولید کنیم.

فیروزفر با اشاره به بررسی برخی کارگاه‌های محلی تولید نخ و پارچه دستباف در خوی و خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: پارچه دستباف مناسبی با طرح عالی در خراسان جنوبی تولید می‌شود که اگر این پارچه به دست تولیدکنندگان لباس برسد، می‌تواند لباسی مناسب با کیفیت صادراتی تولید و عرضه کرد.

وی تصریح کرد: در بخش مربوط به کیفیت و استقامت نخ البته مشکلاتی وجود دارد که با ایجاد شبکه تولید لباس ایرانی، می‌توان تاحد زیادی این مشکل را برطرف کرد.

فیروزفر به برگزاری 11 دوره نمایشگاه زنان و تولید ملی اشاره کرد و گفت:‌ در حال حاضر برندهای لباس که در نمایشگاه شرکت می‌کنند عمدتا از پارچه‌های خارجی در تولید لباس بهره‌ می‌برند که به دنبال این هستیم تا پارچه ایرانی را در این تولیدات جایگزین کنیم.

حمایت از 26 هزار زن سرپرست خانوار و نیازمند در تهران

رئیس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه آماری از زنان تحت پوشش ستاد گفت: از ابتدای شکل‌گیری ستاد تا کنون 26 هزارو 108 نفر خدمات دریافت کرده‌اند که 17 هزار و 225 نفر از اینها زنان سرپرست خانوار هستند.

وی ادامه داد: در مجموع هزار و 234 نفر از زنان سرپرست خانوار در طول فعالیت ستاد از پوشش حمایتی خارج شده و به نوعی توانمند شده‌اند.

فیروزفر تاکید کرد: هم اکنون سه هزار و 468 نفر زن سرپرست خانوار به طور مستقیم تحت پوشش ستاد هستند که در قالب مراکز کوثر، کارگاه‌های اشتغال خانگی و بازارچه‌های خیریه مشغول فعالیت هستند.

از: زیست نوشت

این کلیپ زیبا را درباره پوشاک ایرانی ببینید.

در فروشگاه اینترنتی زیست، محصولات متنوع ایرانی با اطلاعات کامل در اختیار شماست.