سفارش تبلیغ
صبا ویژن

باید آقایی دلار شکسته شود!

 

اقتصاد ایران در مبادلات مالی وابستگی زیادی به دلار دارد. به همین دلیل با تحریم ها مبادلات ایران به شدت  تاثیر می پذیرد. دولت و مردم می توانند با همکاری یکدیگر آقایی دلار را در اقتصاد ایران از بین ببرند.

وظیفه دولت

دکتر محسن کریمی در برنامه ثریا:

مبادلات مالی دوجانبه و چند جانبه موضوع جدیدی در دنیا نیست، به فاصله کوتاهی پس از کنفرانس برتون وودز و جهان روا شدن دلار آمریکا به عنوان ارز جهانی، اروپایی ها مبادلات مالی چندجانبه را آغاز کردند که در نهایت به پیدایش یورو انجامید.

از سال 2008 به بعد هم که چینی در پی کاهش نقش دلار در مبادلات تجاری خود بوده اند تا امروز، بیش از 60 پیمان پولی میان کشورهای مختلف برقرار شده است. اما ما به جای آنکه دنبال پیمان های پولی باشیم، تلاش کردیم تا بتوانیم دوباره به چرخه دلار بازگردیم.

محور اصلی تحریم هایی که علیه کشورمان وضع شده بود همین موضوع ساده بود که آمریکایی ها و اروپایی می گفتند ما نمی گذاریم از پول ما در مبادلات تجاری خود استفاده کنید.

اقتصاد ما به گونه ای است که اگر تنها با 7 یا 8 کشور پیمان پولی دوجانبه برقرار کنیم، بیش از 50 درصد تجارت خارجی ما از دلار بی نیاز می شود و اگر این پیمان ها به جای دو جانبه بودن، چندجانبه شوند، بیش از 60 درصد نیاز تجارت خارجی ما بدون دلار صورت خواهد پذیرفت.

اقتصاد مقاومتی یعنی به پول کشور دیگری وابسته نباشیم. در بانک مرکزی به نوآوری و استفاده از روش های نوین مالی نیاز داریم، از جنس همان تفکر خلاقی که توانست در دفاع مقدس ناممکن ها را ممکن سازد.

وظیفه مردم

مردم شریف ایران اسلامی و به خصوص عزیزان رسانه ای باید به سه موضوع توجه داشته باشند:

 مهم ترین ابزار سلطه آمریکا بر جهان دلار است. قدرت سلطه دلار به قدری است که 4000 کلاهک هسته ای آمریکا در مقابل آن
هیچ است!!! بدین سبب خرید هر یک دلار پول آمریکایی یعنی افزودن بر قدرت سلطه گری آمریکا!!!

 همچنان بسیاری از هموطنان (و به خصوص کاروان ها) برای سفر #اربعین از دلار استفاده می کنند (عموما به عنوان وجوه احتیاطی). این جریان بهانه ای شده است برای افزایش قیمت دلار در هفته های نزدیک به اربعین!

 اربعین بهترین نقطه آغاز برای حذف کامل دلار از همه سفرهای خارجی و در ادامه ان شاء الله از همه معاملات خارجی کشور است.

 در این ایام که سفرهای اربعین به اوج خود می رسد، لطفا اربعین بدون دلار را ترویج کنید …

 از:زیست نوشت

برای کمک به اقتصاد و تولید ملی از کالای ایرانی حمایت کنید. ما در فروشگاه اینترنتی زیست منتظر شما هستیم.